Indikátor povolení matic Checklink s blokádou, 33 mm, Ø 36 mm, Redats 04-02-12

Kód: 04-02-12
39 Kč 32,23 Kč bez DPH
Skladem (>5 ks)

Detailní informace

Detailní popis produktu

Indikátor povolení matic Checklink s blokádou, 33 mm, Ø 36 mm, Redats 04-02-12

Nástavce CHECKLINK - indikátory uvolněných matic kol
Levný a jednoduchý způsob, jak zvýšit bezpečnost silniční dopravy.
Nástavce Checklink kombinují indikátory Checkpoint s blokací proti úplnému uvolnění šroubů.

Jak to funguje? Po dotažení matic na správný moment stačí nasadit nástavce Checklink na sousední matice kol. Sebemenší pohyb matice je signalizován natažením nebo ohnutím spojovací pásky, což je snadno viditelné. Stačí před jízdou obejít vozidlo a mít jistotu, že všechny šrouby jsou správně utažené.

Další výhody použití Checklink: Díky speciální směsi polymerů mohou nástavce indikovat různé závady na brzdách, ložiskách nebo nábojích, které způsobují vysoké teploty koncentrované ve středu kola. Teplo se přenáší také na upevňovací šrouby a matice, což způsobuje ohýbání spojovací pásky, což je snadno pozorovatelné a umožňuje včasnou reakci a prevenci dalších poškození.

Proč právě Checklink? Indikátory Checklink nejsou vyrobeny z běžného plastu. Jde o kompozitní směs, která zajišťuje vysokou pevnost a odolnost proti různým povětrnostním podmínkám bez ztráty pružnosti. Díky tomu nástavce Checklink umožňují:

  • Snadnou montáž na matici, s jistotou, že se během jízdy samy neuvolní ani nespadnou.
  • Opakované použití bez obav o ohnutí, uvolnění nebo prasknutí materiálu.

Co způsobuje uvolňování matic / šroubů? Mezi nejčastější příčiny, které uvádějí inspektoři silniční dopravy, patří:

  • Příliš slabé utažení, tedy použití příliš malého momentu.
  • Přetažení šroubů, tedy utažení příliš velkou silou, tzv. "na doraz". (Populární metoda mezi některými řidiči a servismany ve skutečnosti snižuje přítlak, protože natahuje matici nebo závit nad jejich jmenovitou pevnost, zejména pokud se tato činnost opakuje.)
  • Prudké změny teplot, které působí oběma směry. (Například montáž kol proběhla v teplé dílně a poté vozidlo vyjelo na parkoviště v mrazivý den, nebo byla v noci mrazivá teplota a během dne výrazně vyšší. Kvůli "smrštění" nebo "roztažení" materiálu je přítlačná síla ztracena.)
  • Poškozené, opotřebované, nebo znečištěné závity, případně zkřivené montážní otvory. (Rez, špína, písek nebo kovové třísky. Jakékoli nečistoty, které se dostanou na závit nebo mezi matici a kolo, způsobují nepřesnosti při měření utahovacího momentu, protože část této síly jde na překonání tření, a ne na skutečný přítlak matice.)

Jak může jedna uvolněná matice způsobit odpadnutí kola? Jedna uvolněná šroub způsobuje domino efekt. Všechny vertikální, odstředivé a boční síly, vibrace a otřesy jsou v tomto okamžiku rozloženy nerovnoměrně na zbývající šrouby, zejména na sousední, které se nyní uvolňují při mnohem nižších přetíženích. Stačí několik uvolněných matic, aby došlo k ohnutí, nebo prasknutí šroubů a následnému posunutí kola vůči náboji. Od tohoto okamžiku stačí málo, aby boční síly způsobily únavu materiálu šroubů a matic, což vede k náhlému odpojení kola.

Mě se to netýká... I když v České republice ještě nebyly provedeny podrobné statistiky nehod těžkých vozidel způsobených odpadnutím kol, v Americe jsou takové studie běžné a ukazují, že týdně dochází k 40-60 nekontrolovaným odpojením kol, z nichž 20 způsobuje vážné nehody, a 50 % těchto případů je způsobeno právě uvolněnými maticemi. Tato data jasně ukazují, že nedostatečná systematická kontrola utažení kol představuje reálné nebezpečí na silnicích.

Technické parametry:

  • Značka: REDATS
  • Symbol: 04-02-12 
  • Typ: Checklink
  • Velikost: 36 mm
  • Na klíč: 33 mm
  • Materiál: Kompozit



Doplňkové parametry

Kategorie: Indikátory povolení matic
Hmotnost: 0.02 kg

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: