Indikátor povolení matic Checkpoint 27 mm, sada 10 ks, Redats 04-03-30
Kód: 04-03-30Detailní popis produktu
Indikátor povolení matic Checkpoint 27 mm, sada 10 ks, Redats 04-03-30
Nástavce Checkpoint - indikátor uvolněných matic kol
Levný a jednoduchý způsob, jak zvýšit bezpečnost silniční dopravy.
Jak to funguje? Po dotažení matic na správný moment jednoduše nasaďte nástavce Checkpoint na každou matici kola tak, aby šipky sousedních nástavců směřovaly k sobě. Jakýkoli pohyb matice, signalizovaný změnou polohy šipky, lze snadno zjistit pouhým pohledem na kolo. Stačí obejít vozidlo před jízdou a mít jistotu, že všechny šrouby jsou správně utažené.
Další výhody použití nástavců Checkpoint: Díky speciální směsi polymerů mohou nástavce indikovat různé závady na brzdách, ložiskách nebo nábojích, které způsobují vysoké teploty koncentrované ve středu kola. Teplo se přenáší také na upevňovací šrouby a následně na matice, což způsobuje ohýbání konců indikátoru, což je snadno pozorovatelné a umožňuje včasnou reakci a prevenci dalších poškození.
Proč právě Checkpoint? Kvalita použitého kompozitu a přesnost výroby indikátorů zaručují jednak pevné uchycení na matici, které zabraňuje samovolnému pohybu nebo vypadnutí během jízdy, a jednak možnost opakovaného použití bez obav o ohnutí, uvolnění, nebo prasknutí materiálu.
Co způsobuje uvolňování matic / šroubů? Mezi nejčastější příčiny, které uvádějí inspektoři silniční dopravy, patří:
- Příliš slabé utažení, tedy použití příliš malého momentu
- Přetažení šroubů, tedy utažení příliš velkou silou, tzv. "na doraz" (Populární metoda mezi některými řidiči a dokonce i servismany ve skutečnosti snižuje, a ne zvyšuje přítlak, protože natahuje matici, nebo závitové vinutí nad jejich jmenovitou pevnost, zejména pokud se tato činnost opakuje.)
- Prudké změny teplot, které působí oběma směry (Například montáž kol proběhla v teplé dílně a poté vozidlo vyjelo na parkoviště v mrazivý den, nebo byla v noci mrazivá teplota a během dne výrazně vyšší. Kvůli "smrštění" nebo "roztažení" materiálu je přítlačná síla ztracena.)
- Poškozené, opotřebované, nebo znečištěné závity, případně zkřivené montážní otvory (Rez, špína, písek nebo kovové třísky. Jakékoli nečistoty, které se dostanou na závit, nebo mezi matici a kolo, způsobují nepřesnosti při měření utahovacího momentu, protože část této síly jde na překonání tření, a ne na skutečný přítlak matice.)
Jak může jedna uvolněná matice způsobit odpadnutí kola? Jedna uvolněná šroub způsobuje domino efekt. Všechny vertikální, odstředivé a boční síly a vibrace a otřesy jsou v tomto okamžiku rozloženy nerovnoměrně na zbývající šrouby, zejména na sousední, které se nyní uvolňují při mnohem nižších přetíženích. Stačí několik uvolněných matic, aby došlo k ohnutí nebo prasknutí šroubů a následnému posunutí kola vůči náboji. Od tohoto okamžiku stačí málo, aby boční síly způsobily únavu materiálu šroubů a matic, což vede k náhlému odpojení kola.
Mě se to netýká... I když v České republice ještě nebyly provedeny podrobné statistiky nehod těžkých vozidel způsobených odpadnutím kol, v Americe jsou takové studie běžné a ukazují, že týdně dochází k 40-60 nekontrolovaným odpojením kol, z nichž 20 způsobuje vážné nehody, a 50% těchto případů je způsobeno právě uvolněnými maticemi. Tato data jasně ukazují, že nedostatečná systematická kontrola utažení kol představuje reálné nebezpečí na silnicích.
Technické parametry:
- Značka: REDATS
- Symbol: 04-03-30
- Typ: Checkpoint
- Velikost: 27 mm
- Materiál: Kompozit
- Počet kusů v sadě: 10
Doplňkové parametry
Kategorie: | Indikátory povolení matic |
---|---|
Hmotnost: | 0.2 kg |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.